بهترین دستورالعمل برای ارائه خدمات عالی به مشتریان کافه (قسمت دوم)

بهترین دستورالعمل برای ارائه خدمات عالی به مشتریان کافه و خدماتی که همه کارکنان یک کافه باید به مشتریان ارائه بدهند

بهترین دستورالعمل برای ارائه خدمات عالی به مشتریان کافه

دادن خدماتی خوب به مشتری هنگام صرف غذا

بعد از تحویل دادن سفارش‌ ها، ویترها باید همچنان کار کنند. به ویترهای خود اجازه ندهید که هنگام صرف غذای مشتری غیبشان بزند. ویترها باید اندکی بعد از تحویل غذا به مشتریان خود سر بزنند و سؤال کنند “آیا همه چیز خوب است؟”  که یا جواب بله است و یا مشتری چیزی درخواست می‌ کند. برای مثال درخواست پنیر بیشتر، یا اگر یک مشکل جدی باشد این فرصتی است که ویتر باید با سرآشپز ارتباط برقرار کند و این مشکل را رفع کند.

اجازه ندهید که لیوان‌های آب خالی بمانند، ویترها می‌توانند با یک پارچ آب پیش مشتریان بروند و پیشنهاد پر کردن لیوان‌های نیمه‌ پرشان را بدهند.

پاک کردن میزها

متأسفانه بهترین نوع تمیز کردن میزها حتی در عالی ‌ترین رستوران‌ها نیز فراموش‌شده است. ویترهای حرفه‌ای و آموزش‌دیده، زمانی شروع به تمیز کردن میز می‌کنند که آخرین شخص سر میز هم غذایش تمام شده باشد. این کار به افراد کند فرصت کافی برای تمام کردن غذایشان را می ‌دهد. برداشتن بشقاب‌ها از زیر دست، مشتریان هنگامی ‌که هنوز آخرین لقمه غذا از گلویشان پایین نرفته نشانه شلختگی بی‌توجهی و از همه مهم ‌تر نشانه این است که رستوران فقط به پول بیشتر فکر می‌کند.

تنها وقتی‌ که می‌ توان میان صرف غذا بشقاب‌ها را جمع کرد، زمانی است که درخواست خود مشتری باشد.

زمان و نحوه دادن صورت ‌حساب

یک راه این است که تا زمان درخواست خود مشتری صورت ‌حساب را تحویل ندهید. این یک پیشنهاد است اما اگر ویتر منتظر درخواست شخص بماند، ممکن است بعضی از مشتریان فراموش کنند و بعد به خاطر این قضیه احساس ناراحتی کنند. ازلحاظ فنی،  بعد از سرو دسر هر زمانی می ‌توانید صورت ‌حساب را تحویل مشتری دهید. اما به ویتر ها توصیه می ‌شود که درست بعد از دادن دسر این کار را نکنند  زیرا این حس را به مشتری القا می ‌کند، که شما می‌خواهید او سریعاً میز را ترک کند.

به ویترهای خود یاد دهید که یا هنگام صرف دسر صورت‌حساب را به مشتری بدهند و بگویند ” خدمت شما” یا صبر کنند و بعد از تمام شدن دسر از مشتری بپرسند ” چیز دیگری نیاز دارید؟”

دومین گزینه بهترین روش است ولی روش اول هم قابل ‌قبول است.

مطالب مرتبط:

افزایش بهره وری باریستا کافه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع