اصول کاربردی مدیریت کارکنان کافه

مدیریت کارکنان کافه

نحوه مدیریت کارکنان کافه

یک مدیر خوب در هر کافه یا رستوران  در کنار اطلاعات تخصصی در حوزه کسب ‌و کار کافه و رستوران،  باید بداند چگونه افراد را به ‌طور مؤثر مدیریت کند.

مدیریت کارکنان کافه

مدیران خوب همه‌چیز را می‌نویسند. آن‌ها توصیف دقیق شغل را با انتظارات معقول و مرزهایش می‌نویسند. به عنوان مثال، از یک باسر (busser) انتظار می‌رود میزها را پاک کند و سر جای قبلی ‌شان بگذارد، نه این که قهوه سرو کند. همچنین، هرکدام از کارکنان مسئول میزهای خودشان هستند حتی اگر وظیفه باسر باشد. یک مدیر خوب به ویتر توضیح می‌ دهد که اگر خودش می ‌تواند میزش را تمیز کند نباید منتظر باسر بماند.

مدیر خوب همچنین مقدار انعام در کافه را روشن می‌کند. برای مثال، هر ویتر باید 5٪ تا 10٪ از انعام‌های خود را به باسر بپردازد.

هاست ها و هاستس ها باید دارای وظایف شغلی شفافی باشند. به عنوان مثال، این کار هاستس است که تلفن را جواب دهد، از رزروها لیست تهیه کند و مشتریان را به صندلی ‌شان راهنمایی کند. و این وظیفه هاستس است که سفارش ها را به میز بیاورد. شرح شغل ها نوشته می‌شوند تا کارکنان بتوانند موقع سردرگمی به آن‌ها رجوع کنند.

هاست ها و هاستس ها معمولاً انعام دریافت می‌کنند. اگر شما هم  مدیر کافه هستید و هم بجای هاست کار می‌کنید، هنگام تصمیم ‌گیری راجع به این انعام دچار سردرگمی می‌شوید. زیرا مدیران نباید انعام دریافت کنند یا انعام کارکنان را بگیرند.

مواجهه با مشکلات کافه

به عنوان مدیر کافه باید مراقب کارکنان خود باشید. در صورت بروز اختلاف، یک راه مناسب برای کارکنان داشته باشید تا شکایات خود را بیان کنند. کارکنانی که در هنگام کار با احساسات خود عمل می کنند را تحمل نکنید و در صورت لزوم اخراج کنید.

در دسترس باشید. به کارکنان اجازه دهید که با شما صحبت کنند.

به شکایت کارکنان گوش دهید باید بدانید که چه اتفاقی افتاده تا تصمیم مناسبی بگیرید.

محکم باشید. شما با کارکنان ملاقات کردید، به حرف‌هایشان گوش دادید، درباره‌اش فکر کردید، و تصمیم گرفتید. کارکنان اگر می‌خواهند به کار با شما ادامه دهند باید از تصمیم شما پیروی کنند.

رفتار حرفه‌ای

به رفتار حرفه‌ای و مناسب در میان کارکنان خود پاداش دهید. به افرادی که همکاری می ‌کنند و کارایی بیشتری دارند، شیفت‌های خوب بدهید. ثابت کنید امتناع از پیروی از دستورالعمل‌ها می‌تواند منجر به از دست دادن شیف خوبشان شود.

با نوشتن نظرات و پاسخ‌های کارکنان خود، زمانی که یک کارمند در مورد شیفتش شکایت می‌کند، جایگاه خود را حفظ می‌کنید. به عنوان مثال، یک عضو کارمند شکایت می‌کند: “عادلانه نیست من همیشه شنبه‌شب کار می‌کنم!” شما پاسخ می‌دهید: “من به شما گفتم که به پاک کردن میزها کمک کنید اما شما گذاشتید باسر به‌تنهایی این کار را انجام دهد. شما همکاری نکردید و از دستورات من پیروی نکردید.”

وقتی کارمندانی باارزش برای شما کار می‌کنند، از آن‌ها مراقبت کنید. از آن‌ها به خاطر کارهایی که انجام می‌دهند تشکر کنید. از آن‌ها حالشان را بپرسید. به آن‌ها پیشنهاد یک نوشیدنی بعد از کار را بدهید. یک محیط دوستانه ایجاد کنید. اگر کارکنان شما احساس کنند که از کارشان قدردانی می‌شود، بیشتر علاقه پیدا می کنند که در کافه شما بمانند.

همچنین بخوانید: “همه چیز درمورد طراحی کافه، ایده‌های هوشمندانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع