گزارش برگزاری دوره های آموزشی قهوه آکادمی کافه نیرو

دوره های آموزشی قهوه آکادمی کافه نیرو را با هدف آمادگی برای ورود به بازار کار برگزار می‌کنیم.
کافه نیرو با سابقه طولانی و درخشان در زمینه آموزش، به برگزاری هفتگی دوره های کاربردی آموزش باریستایی(کافی من) بصورت عملی می پردازد.
این دوره‌ ها کاملا عملی و بر طبق سرفصل های استاندارد و بین المللی انجمن قهوه تخصصی SCA برگزار می گردد.

دوره های آموزشی قهوه چه سرفصل‌هایی دارد؟

شروع دوره با مباحث تئوری قهوه باریستایی است. و مدرس مطالب و اطلاعاتی را که یک باریستا در مورد قهوه و کافه باید بداند را به هنرجویان ارائه می‌کند؛ آنها به بحث و تبادل نظر در مورد مطالب و دانش قهوه می‌پردازند. . در ادامه هنرجویان کار کردن با دستگاه اسپرسو و دستگاه آسیاب قهوه را یاد می‌گیرند. و خودشان نیز چندین بار به صورت عملی با دستگاه تمرین می‌کنند. همچنین هنرجویان طرز کار با دستگاه آسیاب قهوه (گرایندر)، روش صحصح تمپ کردن و گرفتن اسپرسو استاندارد را و به صورت عملی تمرین می‌کنند. هنرجویان جلسه آموزشی با تمرین لته آرت به پایان می‌رسانند.

روز دوم با تکرار مباحث در مورد قهوه های پایه اسپرسو آغاز می‌گردد و مدرس دوره با تکمیل آموزشها منوی قهوه و نوشیدنی‌های گرم بر پایه اسپرسو (لاته، کاپوچینو، موکا، آمریکانو ریسترتو و …) کار را پیش می‌برد و بعد از آن هنرجویان بصورت انفرادی به تمرین های اختصاصی و عملی می‌پردازند. در روز دوم، استاد دوره با شبیه‌ سازی فضای آموزشی آکادمی به محیط واقعی و سفارش دادن از منوی قهوه‌ها و نوشیدنی‌های گرم، به نوعی هنرجویان را در نقش یک باریستای واقعی برای یک کافه قرار می‌دهد.

تکمیل آموزش بار گرم و نوشیدنی های گرم بر پایه اسپرسو

هنرجویان سرفصل‌های قهوه های دمی و چند مورد از این نوشیدنی ها (قهوه ترک، قهوه فرانسه) یاد می‌گیرند. و در ادامه جلسه آموزشی، هنرجویان به تمرین دوباره لته آرت می پردازند.

روز آخر دوره اختصاص دارد به آموزش بار سرد.
آموزش کار کردن با ابزار بار سرد مانند: شیکر، استرینر، جیجر، مادلر و تهیه نوشیدنی های سرد (فراپه ها، شیک ها، اسموتی ها، موکتل ها، آیس کافی ها)
نظرخواهی از هنرجویان در مورد کیفیت برگزاری دوره و ارائه مطالب و آموزشها و نحوه تعامل وکمک و تدریس استاد دوره.
و در آخر اعطای مدرک فنی و حرفه‌ای برای هنرجویان گرامی.


تماس سریع