بهبود یک کافی شاپ با شیوه‌های جدید کسب و کار!

 مدیریت کافی شاپ با شیوه های مدیریت خوب و جدید بی شک کسب و کار شما را بهبود می بخشد!

همه ی ما به طور ذاتی عاشق کافی شاپ هستیم، چراکه برخی از کافی شاپ ها، فضای مورد علاقه ما برای معاشرت با خانواده و دوستانمان هستند. کافی‌شاپ‌ها محیطی آرام برای مشتری هایشان تهیه می‌کنند. در آن مکان می توانیم در حین نوشیدن یک فنجان اسپرسو داغ کمی به روحمان نیز استراحت بدهیم. اما همیشه سوالی که برای ما پیش میاید این هست که، چه چیزی یک کافی شاپ خاص را بهتر از دیگران می‌کند و باعث می شود افراد بیشتری تمایل داشته باشند به آن کافی شاپ بروند.

شیوه های مدیریت خوب کافی شاپ

شیوه های مدیریت خوب از سرمایه شما محافظت می کند و حتی آن را افزایش می دهد.

به عنوان صاحب کافی شاپ، ممکنه ندانید که مدیریت یک کافی شاپ با چه چالش هایی همراه خواهد بود. قبل از اینکه فروشگاه شما بتواند به طور مداوم سودآور بشود، ممکن است که با فشارهای خاصی روبرو شوید.

از طرف دیگر نیز رقابت با سایر کافی شاپ ها و رستوران ها ممکن است بر تجارت شما تأثیر بگذارد. در مواقع دیگر هم، رشد خیلی سریع یک کافی شاپ به خودی ممکن است به کسب و کار شما آسیب برساند. پس حال به نظر شما؟ چطور قرار است به این چالش های مدیریتی رسیدگی کنید؟

اتوماتیک سازی دستگاه سفارش اقلام موجودی کافی شاپ!

بدون روش صحیح و سیستماتیک حسابداری برای داشتن اطلاعات از موجودی کافی شاپ شما، هزینه های مکرر ممکن است افزایش پیدا کند. کارمندان کافی شاپ ممکن است از اقلام موجودی مثل دانه های قهوه، شکر و شربت های طعم دهنده بیش از حد استفاده کنند. یا حتی به مقدار لازمی که باید استفاده نکنند چرا که آمار دقیقی از موجودی اجناس ندارند و این موضوع ممکن است بر طعم اصلی نوشیدنی که شما در منو ارائه می دهید تاثیر بگذارد. به‌عنوان مدیر یک کافی‌شاپ، همیشه به صورت‌حساب‌های گذشته خود نگاه کنید و تعیین کنید که چند بار در ماه قرار است اقلام موردنظرتان را خریداری کنید.

مدیریت کافی شاپ

با استفاده از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید، یک سیستم سفارش خودکار ایجاد کنید که وقتی اقلام موجودی شما، زیر یک آستانه خاص قرار می‌گیرند، دوباره آن اقلام را سفارش دهید. اتوماتیک کردن این قضیه دو خوبی برای شما دارد؛ وقت شما را برای تمرکز بر جنبه های دیگر کسب و کار آزاد می کند. همچنین به شما کمک می کند تا محبوب ترین محصولات خود را تعیین کنید. سپس می توانید بر بهینه سازی اقلام پرفروش خودتون تمرکز کنید و سود خودتون رو افزایش دهید و در عین حال هزینه های کسب و کار خودتون رو کاهش دهید.

مدیریت کارمندانتان را با برنامه ریزی دقیق، ساده کنید

استخدام افراد واجد شرایط و قابل اعتماد برای کار در کافی شاپ شما ضروری می باشد. کارمندان شما می‌توانند باعث پیروزی یا شکست کسب و کار شما شوند. کارمندان کافی‌شاپ شما هنگام تولید نوشیدنی مخصوص کافه شما و تعامل با مشتریان شما، تصویر کسب‌وکارتان را به نمایش می کشند. اقدامات آنها تأثیر مستقیمی بر ادراک مشتریان شما دارد و خدمات عالی آن ها تصمین می کند که مشتری های شما باز برمی گردند یا خیر!

به عنوان یک مدیر، شما باید هر یک از کارکنان کافی شاپ رو به طور مستقل ارزیابی کنید و آن ها رو به اندازه کافی بررسی کنید. به این ترتیب، مطمئن می شوید که فقط کارکنان با انگیزه، آموزش دیده و خوش اخلاق در کار شما باقی می مانند. هر کارمند همچنین باید یک برنامه ثابت داشته باشد که خودش را در مقابل کار مسئول بداند. برنامه‌ریزی به کارکنان شما کمک میکند تا برنامه‌هایی را توسعه دهند که تا حد امکان کارآمد باشند. شما البته میتونید از برنامه‌های زمان‌بندی استفاده کنید که تقویم همه افراد را به‌طور خودکار با دستگاه‌هاشون همگام‌سازی میکند.

برنامه های انعطاف پذیر

حتی اگر برنامه‌های کارکندان شما ثابت هستند، باید انعطاف‌پذیری داشته باشند. گاهی ممکن است که یکی از کارکنان شما نیاز به مرخصی غیرمنتظره داشته باشد. موارد اضطراری هم که برای هر شخصی ممکن است رخ بدهد. یک برنامه منعطف به کارکنان شما امکان تعویض شیفت میدهد و در ازای این لطف، کارکندان شما هم در موقع نیاز به کمک شما می آیند.

کافی شاپ

به کارمندانتان قدرت بدهید تا خودشان برنامه هایشان را مدیریت کنند و در نهایت در صورت نیاز به دنبال جایگزینی برای برنامه هایشان باشند.

سرمایه گذاری در آموزش کارکنان

هر کافه‌ای قوانین و فرهنگ های تعریف شده ی خاصی برای خود دارد. به عنوان یک مدیر، قطعا گهگاهی کارمندان جدیدی استخدام می کنید یا آن ها رو در چندین شعبه کافی شاپ خودتون می چرخانید. با توجه به مسائل اجتماعی در حال ظهور مانند حساسیت بر روابط نژادی و جنسیتی و رنگ پوست و… به یاد داشته باشید که اغلب کارکنان خودتات را برای برآورده کردن نیازهای منحصر به فرد این جوامع آموزش بدهید ؛چراکه برخورد غیر حرفه ای یک کارمند شما با یکی از مشتریان می تواند ضرر جبران ناپذیری به کسب و کار شما بزند.

توسعه یک برنامه آموزشی که به آنها کمک می کند تا به مشتریان شما خدمات بهتری ارائه دهند، موفقیت کسب و کار شما را بهبود می بخشد.این آموزش ممکن است بر بهبود دانش و مهارت های موجود آنها تمرکز کند.همچنین ممکن است که فرهنگ کسب و کار شما را مورد توجه کارمندانتان قرار دهد و به آن ها کمک کند تا بفهمند چطور با سایر کارگران و مشتریان ارتباط برقرار کنند. آموزش های اخلاقی به آن ها کمک می کند تا قضاوت ها و تصمیمات اخلاقی بهتری داشته باشند و در نتیجه یکپارچگی آنها را بهبود میبخشد و همه ی این ها با هم یعنی رقم خوردن یک پیروزی بزرگ برای برند کافی شاپ شما!

مدیریت کافی شاپ

کافی شاپ هایی که به خوبی مدیریت می شوند به راحتی قابل شناسایی هستند. این کافی شاپ به جزئیات توجه می کنند و اغلب خدماتی فراتر از انتظارات مشتریان خودشان ارائه میدهند. پشت چنین کافی‌شاپ‌هایی، مدیران باهوشی قرار دارند که میدانند چطور نیروی کار خارق‌العاده‌ای را گرد هم بیاورند تا کارهای ساده را به‌طور استثنایی انجام بدهند.

امیدواریم با خواندن این مقاله، راهکارهای مفیدی برای مدیریت کافی شاپ خودتون پیدا کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع