چگونه با یک مشتری بدرفتار تعامل کنیم؟

چگونه با یک مشتری بدرفتار تعامل کنیم؟

چگونه با یک مشتری بدرفتار تعامل کنیم؟ یکی از سوال های مهمی است که در حوزه مدیریت خدمات به مشتری، به آن پرداخته می شود.

به باریستاهای خود اختیار بیشتری برای برخورد با مشتریان بدرفتار بدهید

همیشه مشتریانی هستند که با کارکنان کافه شما، بد برخورد می‌کنند. سیاست مشخص به باریستاها کمک می‌کند تا با انعطاف بیشتر و موقعیتی قوی‌تر با این نوع از مشتریان برخورد کنند.

 اینکه رفتار با مشتری آن‌قدر خوب باشد که او چیزی برای شکایت نداشته باشد، استراتژی خوبی برای افراد صبور است، اما به‌عنوان یک استاندارد، برای همه قابل اجرا نیست چراکه همه افراد خیلی صبور نیستند.

اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما می‌دانند که از آن‌ها می خواهید که با حسن نیت و خوش رویی با مشتریان برخورد کنند. نه این که با همه دوستی و صمیمیت داشته باشند. مشتری‌هایی که بی دلیل شکایت می کنند، اغلب به دنبال جلب‌توجه هستند و درست مثل برخورد با یک کودک لجباز، بهترین سیاست این است که تا حد امکان او را نادیده بگیرد و عادی با او رفتار کنید.

باوجود قوانین و مقررات درست برای مقابله با مشتریان پرخاشگر، باریستاها می‌توانند مقاومت خود را در برابر این‌گونه برخوردها افزایش دهند، که درنهایت منجر به ایجاد محیطی بهتر با تنش کمتر و سرویسی عالی برای همه می‌شود.

به یاد داشته باشید که باریستاها هم خسته می‌شوند؛ آن‌ها نیز انسان‌اند

درحالی‌که قانون‌های رسمی روی کاغذ و دستورالعمل‌های روشن و همه‌جانبه درباره مفهوم خدمات خوب، به مشکل کلی فشار کار و خستگی عاطفی آن‌ها کمک می‌کند، باریستاها انسان هستند و هرگز کامل نخواهند بود. باریستاها، مانند همه افراد، با چالش‌ها و شرایط متنوعی مواجه هستند و پایان روز هیچ‌یک از ما بی‌عیب نیست.

درست کردن قوانین خدماتی، خدماتی بهتر و صنعتی قوی‌تر را ایجاد می‌کند

به باریستاها ابزار و راهنمای موردنیازشان را برای موفقیت در حرفه‌شان بدهید و در عوض، در تجارت خود نه تنها به خاطر خدمات بهتر، بلکه به خاطر وجود دامنه بزرگی از مهارت و قدرت و تجربه نیز پیشرفت می‌کنید. در واقع همه سود می‌کنند.

با ثبت نام در دوره آموزش مدیریت کافه و رستوران فراتر از مدیریت کافه و رستوران بروید و انرژی مثبت را در فضای کافه ایجاد کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع