شغل بارتندری چه ویژگی‌های رفتاری خاصی دارد؟

شغل بارتندری شامل آماده‌ کردن نوشیدنی‌های سرد به صورت حرفه‌ای و مدیریت کردن بار سرد است. در این شغل با ابزارها و تکنیک‌های مختلفی سروکار دارید. برای موفقیت در شعل بارتندری باید ابزارها را بشناسید و به علم ترکیب مواد یا میکسولوژی (Mixology) مسلط باشید.

در کنار مهارت‌های حرفه‌ای شغل بارتندری ویژگی‌های رفتاری خاص خود را هم دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شغل بارتندری

شغل بارتندری چه ویژگی‌های خاصی دارد؟

به عنوان یک بارتندر شاید مهارت‌های خاص شما در تهیه نوشیدنی‌های خوش طعم و رنگ اصلی‌ترین دلیل حضور مشتریان در کافه باشند اما مهارت تنها، برای تبدیل شدن به یک بارتندر حرفه‌ای کافی نیست. یک بارتندر خوب، فضای مفرح و شادی را در کافه ایجاد می‌کند تا مشتریان اوقات خوشی را سپری کنند.

10 ویژگی رفتاری یک بارتندر

  • بي‌خيال قرارملاقات‌هایی با تعيين وقت قبلي شويد. بله درست خوانديد زیرا بارتندرها به دليل كار شيفتي برنامه مشخصي براي اوقات فراغت خود ندارند.
  • بي‌خيال قرار آخر هفته باشيد؛ چون اوج كاري يك بارتندر آخر هفته است و شايد اين مسئله براي پارتنر يك بارتندر خوشايند نباشه ولي بايد يادمان باشد كه بليط هواپيما و قطار بين هفته واسه يه سفر كوتاه ارزان‌تر در می‌آید.
  • يك بارتندر به اقتضاي حرفه خود بايد خوش برخورد و اجتماعي باشد و شايد اين رفتار او با جنس مخالف حسادت شما را بر انگيزد ولي آسوده باشيد كه دوست شماره يك او شما هستيد.
  • در شغل بارتندری افراد به مركز توجه بودن عادت دارند و از اينكه زير ذره‌بين قرار بگيرند هراسي ندارند.
  • لباس مشكي يك بارتندر هيچوقت از مُد نخواهد افتاد. به دليل مخفي نگه داشتن لكه‌هاي بلو كوراسائو و رنگ خوني گرانادين همه بارتندرها از لباس‌هايي با رنگ تیره استفاده مي‌كنند.
  • بوي عطر آنها متفاوت و خاص است؛ هيچ عطري بعد از يك شيفت كاري بوي يگرمايستر و لانگ آيلند ريخته شده روي لباس او را از بين نمي‌برد.
  • يك بارتندر هميشه داستاني براي تعريف كردن دارد. او هميشه شما را می‌خنداند.
  • در صورتي كه کافه خيلي شلوغ نباشد مي‌توانيد در محل كارش قرار ملاقات گذاشته و خوش بگذرانید. مهم اين است كه آخر وقت پيش‌ش نرويد چون اوج كار اوست.
  • بارتندرها شنوندگان خوبي هستند. يك بارتندر مي‌تواند دقيقه‌ها به حرف‌هاي خانم همسايه و يا پيرمردي كه سگ خود را هر روز به گردش مي برد، گوش دهد.
  • شغل بارتندری یعنی درست کردن نوشيدني با بالاترين دقت؛ اين آخرين نكته اين بحث و بدون شك از نظر من و شما مهم‌ترين آنهاست. برايتان بهترين موهيتو را با بالاترين کیفیت فراهم مي‌كند.
ویژگی‌های رفتاری شغل بارتندری

تکنیک‌های جذاب در شغل بارتندری

یک تکنیک جالب را با دستمال کاغذی پیاده‌ کنید تا توجه مشتری‌ها را جلب کنید. می‌توانید پوست پرتقال را به آتش بکشید و یادتان باشد همه از کمی آتش بازی خوششان می‌آید. با چرخاندن بطری‌، پرت کردن لیوان (البته به شرطی که بتوانید قبل از به زمین افتادن آن را بگیرید)، چرخاندن قاشق، پرت کردن یخ و بسیاری دیگر از ترفندها فضای جذابی را در کافه ایجاد می‌کنید. البته فراموش نکنید که بهتر است تمرینات خود را پشت پرده انجام دهید تا هنگام اجرای این ترفندها خرابکاری نکنید.

هنگام فعالیت در شغل بارتندری به یاد داشته باشید که مشتری برای بودن در کافه شما وقت و پول هزینه کرده است، پس فقط وقتی تعادل کافی را به دست آوردید در ملا عام هنرنمایی کنید.

 اگر پرت کردن، گرفتن، شیک کردن و چرخاندن بطری و لیوان‌ها را به خوبی فرا گرفته و بتوانید با انجام این کارها نوشیدنی سرد مشتری را تهیه کنید، او را مجذوب و هیجان زده خواهید کرد. برای موفقیت در شغل بارتندری به تمرین و تمرین و تمرین و تمرین نیاز دارید. اگر کافی نبود باز تمرین کنید البته به دور از چشم‌ها و دوربین‌ها تا حرفه‌ای شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع