چند نکته مهم در مورد تمپ کردن قهوه

چند نکته مهم در مورد تمپ کردن قهوه

تمپ کردن (فشردن قهوه در داخل سبد پرتافیلتر) بر کیفیت نوشیدنی خروجی تاثیر به سزایی دارد.
تمپ کردن قهوه برای این است که عصاره گیری یکدست و بهتر انجام شود.

چرا باید تمپ کنیم؟

دانه های آسیاب شده قهوه دارای تراکم و اندازه یکسانی نیستند؛ بعضی از ذرات نرم تر و بعضی سخت تر و فشرده تر بوده و اندازه یکسانی ندارند. در نتیجه در بین ذرات قهوه فضای خالی و هوا وجود دارد که این امر باعث می شود آب با سرعت بیشتری از میان قهوه آسیاب شده عبور کند و فرآیند عصاره گیری به درستی انجام نشود.

تمپ کردن قهوه

اعمال فشار یکسان در تمپ کردن

لازم نیست فشار خیلی زیادی به قهوه وارد کنید. مهم این است که با یک فشار اندک، قهوه را تمپ کنید. سعی کنید همیشه از یک فشار یکسان استفاده نمایید. و در نهایت سطح قهوه یکنواخت و افقی باشد.

سطح فشردگی قهوه را پیدا کنید

هدف اصلی از تمپ کردن، حذف فضای خالی میان ذرات قهوه است. ولی این فضاهای خالی زیادند و بیش تر از یک حد مشخص نمی توان قهوه را فشرد. حد مشخصی از تمپ کردن قهوه وجود دارد که می تواند دانه های آسیاب شده قهوه را به حداکثر تراکم برساند. حدی که ستون قهوه تا حد امکان در راستای عمودی فشرده شده است. که به آن سطح فشردگی قهوه می گوییم. از این سطح فشردگی به بعد خیلی تفاوتی نمی کند که چقدر فشار وارد بر قهوه را بیشتر کنید. و ذرات قهوه تقریبا از جایشان تکان نمی خورند. پس انرژی خود را هدر ندهید و از آسیب به مچ دست خود هم اجتناب کنید.

تمپ کردن قهوه

کافی است: فشار مناسب برای رسیدن به سطح فشردگی را پیدا کنید. همان جا تمپ کردن را متوقف کنید. (با سعی و خطا عملی تا رسیدن به عصاره قهوه خروجی با کیفیت)

مطالب مرتبط :

تفاوت آیس کافی و کلدبرو چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع