همه چیز درباره مدرک بین المللی باریستا

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به دنبال یک موسسه آموزشی خوب هستند که دوره‌های باریستایی برگزار می‌کند؛ و با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت با آموزشگاه‌های زیادی مواجه شوید که مدرک می‌دهند، اما ماجرای ازآنجا جالب‌تر می‌شود که برخی مؤسسات ادعا می‌کنند «گواهی پایان دوره بین‌المللی قابل استعلام» هم به شما می‌دهند و شما هم وسوسه می‌شوید که مدرک را بگیرید، غافل از اینکه این یک دروغ بزرگ است که نه‌تنها هزینه اضافی برای شما دارد بلکه نوعی کلاهبرداری آموزشی هم هست.

مراقب باشید کلاه «مدرک بین المللی باریستا» سرتان نرود!

مدرک بین المللی باریستا

بگذارید ماجرای یک اتفاق ساده که باعث شد این مطلب را بنویسیم برایتان تعریف کنیم.
یک روز از طرف یه موسسه به اصطلاح خودشون معتبر با آکادمی ما تماس گرفتند که اگر تمایل داشته باشید می‌توانیم «در پایان دوره‌های آموزشی‌تان گواهی پایان دوره بین‌المللی قابل استعلام به هنرجویان ارائه دهیم»؛ کنجکاو شدیم و پرسیدم گواهی نامه برای کجاست؟ گفتند که گواهی مؤسسات معتبر کشورهایی مثل ایتالیا، اتریش، آلمان، ترکیه و حتی آمریکا را می‌دهند.

اما این ادعا با عقل جور درنمی‌آمد و برایمان جالب شد بروییم و پیگیری کنیم که این‌ها چه مدرکی هستند و از کجا می‌آیند. بعد از چند سرچ ساده متوجه شدیم چند مجموعه در شهرهای اصفهان، شیراز، تهران و…. هستند که این مدارک را صادر می‌کنند و بابت هرکدام مبالغ مختلفی هم می‌گیرند. مثلاً برای گرفتن مدرک نوبل آلمان باید 300 هزار تومان و یا برای TUV های مختلف اروپا باید حداقل 240 هزار تومان پرداخت می‌کردید. جالب‌ترین جای جست‌وجو آنجا بود که دیدم این مؤسسات با شیطنت مدرکی به اسم آکسفورد که تشابه اسمی با مدارک دانشگاه‌های آکسفورد داشت هم صادر می‌کردند. الحق‌والانصاف وسوسه شده بودیم چون می‌دیدیم همه مدارک معتبر و هولوگرام دار هستند و با این قیمت‌ها واقعاً می‌ارزید… و هنرجوهای ما هم حتما کلی کیف می‌کردند که قرار است همچین مدارک خفنی دریافت کنند!! طبیعتا میزان ثبت نام دوره‌ها هم افزایش پیدا می‌کرد.

مدرک بین المللی باریستا

استعلام مدرک بین المللی باریستا

اما حس کنجکاوی و قدری هم بی‌اعتمادی باعث شد تا پیگیر نحوه رهگیری و استعلام این مدارک شویم و همانجا به ما گفتند که یک کد رجیستری به شما می‌دهیم تا داخل فلان سایت بروید و آنجا کد را وارد ‌کنید و اسم شما در تمام کشورها معتبر خواهد بود.

ولی متأسفانه وقتی آدرس سایتی را که استعلام در آن نمایش داده می‌شد را بررسی کردیم دیدم که این سایت یک درگاه انگلیسی ساده وردپرسی است که به هیچ جای معتبر لینک نیست. جالب‌تر از آن این بود که این سایت هیچ بازدیدکننده‌ای به غیر از آنها که اغفال شده و مدرک گرفته‌اند، ندارد و خیلی راحت می‌شود فهمید که خود این مؤسسات کدها را داخل دیتابیس آن قرار می‌دهند و هنرجو زمانی که کد خود را وارد می‌کند، اسم خود را داخل سایت خارجی می‌بیند و ذوق می‌کند بی‌خبر از آنکه سایت توسط همین مجموعه‌های ایرانی ساخته شده و اصلاً اعتباری ندارد.

خلاصه اینکه از قدیم گفته‌اند کلاهبرداری شاخ و دم ندارد و بهتر است آدم به‌جای مدرک‌گرایی به دنبال تخصص و کسب مهارت باشد و گول هر چیز بی‌پایه‌ای را نخورد.

مدرک بین المللی SCA

مدرک sca قهوه و باریستا

دوستان عزیز مدرک رسمی و معتبر بین المللی برای قهوه و باریستا مدرک SCA است که نام کامل آن می‌شود: Specialty Coffee Association انجمن قهوه تخصصی (اسپیشالتی). این موسسه چند سال است که ایران را تحریم کرده و هیچ نمایندگی رسمی و فعال در ایران ندارد.

مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای برای دوره قهوه و باریستا

برای ایران در حال حاضر معتبرترین مدرک در حوزه قهوه و باریستا مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای بوده که کاملا رسمی و قابل ترجمه است.
ما در آکادمی کافه نیرو، دوره باریستای‌مان را طبق سرفصل‌های استاندارد و بین المللی SCA برگزار کرده و امکان دریافت مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای را به هنرجویان ارائه می‌دهیم. دریافت این مدرک دو مرحله آزمون دارد. آزمون تئوری و آزمون عملی که مجری برگزاری آن خود سازمان فنی و حرفه‌ای است. پس از پایان دوره، هنرجویان برای دادن آزمون‌ها و دریافت این مدرک به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

برای صحبت با ما و دریافت مشاوره کاملا رایگان می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

021-88785856
09190812575

دوره آموزش باریستا آکادمی کافه نیرو چگونه برگزار می‌شود و سرفصل‌های آن چیست؟

8 دیدگاه برای “همه چیز درباره مدرک بین المللی باریستا

  1. ناشناس گفته:

    سلام
    گفتید زیر نظر سازمان فنی حرفه ای ، ایرانه؟
    درسته؟ و مدرک بین المللی میده؟
    هزینه چقدره؟
    و چند ساعت دورشه؟

    • آکادمی کافه نیرو گفته:

      سلام وقت بخیر
      تنها مدرک قابل ترجمه برای مهاجرت در ایران که ارزش بین المللی دارد، مدرک سازمان فنی و حرفه ای است.
      آکادمی کافه نیرو مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای دارد و مدرک دوره های ما مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای است.
      در سال‌های اخیر خیلی از هنرجوهای ما این مدرک رو دریافت و ترجمه کردند و برای مهاجرت اقدام کرده‌اند.

  2. ناشناس گفته:

    کافه نیرو..!
    کسایی ک دوس دارن باریستا شن
    پیشنهاد میکنم بهترین آموزشگاه هستش
    فضای دوستانه و راحت
    تلاش بسیار بالا
    آموزش صفر تا صد
    همراه با دو مدرک کافه نیرو و فنی حرفه ای
    کلا حرف نداره
    استاد عالی
    تشکر از دست اندرکاران

  3. علیرضا گفته:

    سلام وقت بخیر .در یک کلوپی در کرج یه دوره باریستایی برگذار میشه که ۳ ماه هم کار کنی هم آموزش ببینی که بعد از این سه ماه یه مدرک باریستایی از طرف انجمن دوستی ایران و کوبا میدن . میخواستم بدونم اصلا این مدرک تو ایران ارزش داره یا اصلا فقط یه اسمه و هیچ آینده ای نداره جز سه ماه گذشتن وقت آدم
    لطفا راهنماییم کنید

    • کافه گفته:

      سلام وقت بخیر.
      تمرکزتون رو بذارین روی مدرک فنی و حرفه‌ای. تنها مدرک قابل ترجمه که ارزش بین المللی داره همین مدرک هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع