افزایش بهره وری باریستا کافه

افزایش بهره‌وری باریستا کافه، شامل دو نکته مهم روانشناختی برای تعامل بهتر با باریستا کافه شما و در نتیجه افزایش بهره وری اوست.

افزایش بهره وری باریستا کافه

با کارکنان خود به ‌خوبی رفتار کنید تا آن ‌ها نیز با شرایط کنار بیایند.

بهره وری باریستا : اگر کارکنان کافه عادت به بدرفتاری با مشتری کنند، جو سنگین و متشنج کافه بخشی از مشکلات شما خواهد شد. اگر به ‌اندازه کافی حقوق به کارکنان خود نمی ‌دهید یا آن‌ها را مجبور می‌ کنید که برای ترفیع و افزایش حقوق با هم رقابت کنند، درخواست اینکه با همه مشتریان دوستانه رفتار کنند و ایجاد فضایی دوستانه در کافه کاری سخت خواهد بود.

می ‌دانیم که تعداد کمی از کافه ها هستند که توانایی پرداخت حقوقی کافی، مزایای منصفانه و فرصت‌ های رشد زیاد به باریستاها  را دارند، اما ایجاد یک فضای کاری امن کاملاً رایگان است.

در ضمن، اگر که صاحب  کافه هستیم یادمان باشد که ممکن است بعضی از باریستاها با مشکلات مالی و بدون بیمه زندگی ‌کنند، ما به ‌عنوان مشتری، همکار، مدیر و صاحبان کافه می‌توانیم موجب رقم زدن یک روز بد در خاطرات او شویم. از آنجایی که صنعت قهوه و کافه هنوز نمی‌تواند مشکل کمبود حقوق باریستاها را با توجه به حجم و مهارت و تجربه کاری آن‌ها، حل کند، حداقل می‌توانیم با همدردی و خدمات گاه‌ به ‌گاه، اندکی شرایط را برای آنان راحت ‌تر کنیم

به یاد داشته باشید چرا  باریستاها در کافه شما هستند

همه مفهوم کار باریستا به این دیدگاه ختم می‌شود که اگر علاقه‌ای به این کار ندارند، باید دنبال شغل دیگری باشند. این دیدگاه فرض می‌کند که شخص این حرفه را انتخاب کرده است، زیرا از خدمت به مشتری لذت می‌برد، اما دلایل بسیار دیگری برای لذت بردن از این کار نیز وجود دارد.

باریستاهایی که جنبه‌ی خدمت به مشتری را دوست دارند، ممکن است تبدیل به یک فروشنده و آموزگار خوب در این زمینه شوند، اما باریستاهایی که دوست دارند ساعت‌ها در سکوت قهوه درست کنند، ممکن است تبدیل به روستر عالی و یا متخصص تشخیص کیفیت خوبی شوند و باریستاهایی در مدیریت زمان و کافه عالی هستند، می‌توانند تبدیل به یک مدیر اجرایی خوب شوند. حتی در بخش‌های کوچک‌تر نیز، ما نیاز به تنوعی از علایق داریم، بنابراین نباید با این رویکرد که “میخوای بخواه، نمیخوای برو !!!!!!” با باریستاها برخورد کنیم، زیرا این تنها یک بخش از بخش‌های مهم این کار است.

با ملایمت با کارکنان کافه رفتار کنید و در ضمن بیش‌ازحد رابطه خود را با آن‌ها صمیمی و شخصی نکنید.

مطالب مرتبط:

6 مهارت با ارزش یک باریستا (قسمت اول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع